2 Mart 2010 Salı

''Başkan adaylığını düşündüm''

''Başkan adaylığını düşündüm''
Metin Keçeli, Beşiktaş Dergisi'nin mart ayı sayısında yer alan röportajında, Beşiktaş'ın hayatın kendisi olduğunu ifade ederek, ''Beşiktaş, bir Beşiktaşlı'nın düşünce ve şeklidir, yaşam şeklidir. Beşiktaş arada bir seyredilecek, arada bir aklına gelince konuşulacak bir konu değildir, hayatın kendisidir. Bu kadar insan bu kadar büyük bir camia; bu kadar büyük mutlulukları, bu kadar büyük heyecanları, her şeyi Beşiktaş sayesinde yaşadık. Beşiktaş'a hizmet etme heyecanını hep kalbimizde taşıdığımız için tekrar yönetime girdim. Beşiktaş'ın bir taşının üstüne taş konduğu zaman ya da bir kupa müzemize taşındığı zaman, işte o duygular insanın hayatta yaşayabileceği en büyük duygulardır'' ifadelerini kullandı.

Beşiktaş'ta artık kongre sayfasının kapandığını belirten Keçeli, ''Beşiktaş camiasında bölünmüşlük olmaz. Başarı kazanılınca Beşiktaş başarılı olur, yönetimler değil. Beşiktaş başarılı olunca Beşiktaşlılar sevinir. Bugün Beşiktaş'ın elde edeceği herhangi bir başarıda inanıyorum ki ben ne kadar sevinirsem, dün muhalefette olan arkadaşlarım da en az o kadar sevinir'' diye konuştu.

-''BU YÖNETİMDEN UMUTLUYUM''-
Keçeli, Beşiktaş'a hizmet edecek çok konunun bulunduğunu kaydederek, şöyle devam etti:
''Kulübü ne kadar büyütürseniz büyütün, ne kadar ileriye taşırsanız taşıyın, dünyanın en büyük kulübü olsun yine de hizmete ihtiyacı vardır. Sayın Yıldırım Demirören yeni bir yönetim anlayışı, yeni bir bakış açısıyla Beşiktaş'ı yönetmek istediğini kongreden önce açıklayarak, tüm camiayı birlik beraberliğe çağırdı. (Gelin beraber olalım) mesajı verdi. Ben bu dönemden, bu yönetimden çok umutluyum. İnanıyorum ki, birlikte Beşiktaş'a güzel şeyler katacağız. Beşiktaş'ta bir maçla, bir galibiyetle her şey sonuçlanmıyor. Beşiktaş'ta yapacak çok iş var. Tabii ki düzgün bir yapılanmanın sonucunda futbol takımında da güzel işler, başarılı sonuçlar olacaktır. Yönetim düzgün yönettiği zaman, kulübün her alanında güzel işler olur.''

-''SEBA'NIN BAŞKANLIĞI DÖNEMİNDE ÇALIŞMAK MUTLULUKTU''-
Beşiktaş'ta en uzun süre yöneticilik yapan kişi olduğunun belirtilmesi üzerine Keçeli, ''Beşiktaş'ın en uzun süre yöneticiliğini yaptım. Bugün Türk sporunda görev yapan isimlerden de sadece Gençlerbirliği Başkanı İlhan Cavcav var, en uzun süre yöneticilik yapan kişi olarak. Beşiktaş'a yaptığımız her hizmetten gurur duyuyorum. Süleyman Seba'nın başkanlığında çalışmak büyük mutluluktu. Ondan önce bir dönem Gazi Akınal ile çalıştım. Süleyman Seba ile çok uzun bir dönem birlikteydik. Tabii insan geriye dönüp baktığında çok mutlu oluyor'' diye konuştu.

-''TRABZONSPOR MAÇINI UNUTAMIYORUM''-
Keçeli, yöneticiliği döneminde unutamadığı maçın, Trabzonspor ile 1986 yılında oynadıkları karşılaşma olduğunu ifade ederek, şunları söyledi:
''1986 yılında Trabzonspor'u 1-0 yenerek şampiyon olduğumuz maçı hiç unutamıyorum. Tabii o zaman Trabzonspor çok güçlü bir takımdı. Trabzonspor'u deplasmanda yenebilmek çok zor gözüküyordu. Futbolcular sahada, biz tribünde büyük bir stres altında ve anlatılmaz bir heyecan içindeydik. Sevgili Süleyman Seba ikinci devreyi tribünden izleyemedi, soyunma odasının koridorlarında dolaşarak, dua ederek tamamladı maçı. Gerçekten çok ağır baskı altında olduğumuz bir maçtı. Böyle bir maçı kazanarak şampiyon olmak da bizim için hem unutulmayacak bir anı, hem de çok özel bir şampiyonluktu.''

-GEÇİRDİKLERİ KAZA-
Gordon Milne'in teknik direktörlüğü zamanında geçirdikleri trafik kazasıyla ilgili bir soruyu Keçeli şöyle yanıtladı:
''Gordon Milne'in geldiği ilk seneydi. Takımı öğlen yemek yedirip Abant'a gönderdik. Takım orada bir hafta çalıştıktan sonra, Bartın Tesisleri'ne gidecekti. Bizim de gidip Bartın Tesisleri'ni görmemiz gerekiyordu. Ergun Gökalp'le yola çıktık, ertesi sabah Abant'tan Şan Ökten'i aldık. Zaten yarım saat gittik gitmedik ki kaza oldu. Ne yazık ki Şan Ökten gibi çok değerli bir insanı kaybettik. Bizler de kazanın çeşitli izlerini halen taşıyoruz. Ben bir dizimden 4, bir dizimden 2 ameliyatlıyım. Bu kaza fiziksel olarak hayatımızda bir dönüm noktası oldu. Şan Ökten'in, Şan Ökten Tesisleri'nde isminin devam ettirilmesi bizim en büyük kıvancımızdır. Tesislerin şimdi de bu yönetim zamanında yenilenmesi çok çok özel bir durumdur. O tesisler yenilenecek ve Şan Ökten ismine, Beşiktaş için yaptıklarına yakışır bir şekilde o tesislerde ebediyen yaşayacaktır''

-''BİR ARA BAŞKAN ADAYLIĞINI DÜŞÜNDÜM''-
Metin Keçeli, 12 yıl sonra yeniden yönetime girdiğinin belirtilip, neler hissettiğinin sorulması üzerine, şunları kaydetti:
''12 sene boyunca toplasan 12 kere Akaretler'e gelmemiştim. (Artık bu işler bitti) dediğimiz, bizim için bitmiş sayılan zamanda tekrar yönetime girdim. Beşiktaş'a hizmet etmek düşüncesiyle, kongreden önce çeşitli Beşiktaşlılar'ın (Elinizi taşın altına koyun) sözleriyle bir ara başkan adaylığını düşündüm. Bu konuda maddi şartları sağlayamadığım için çekildim. Sonrasında Yıldırım Demirören'den gelen daveti, hatta yalnız Demirören'den değil, Beşiktaş'taki birçok etkin insanların bu konudaki baskılarını göz önünde bulundurarak, Beşiktaş'a hizmete devam etmek ya da yeniden başlamak konusunda kendimde bir sorumluluk hissettim. Beşiktaşlılar'ın verdiği sorumluluğu taşıyıp yerine getirebilecek miyiz bunu zaman gösterecek. Bunun için büyük bir ümidim var. Çünkü yönetim kurulunu tanıdıkça çok değerli insanların olduğunu görmekteyim. Bir kısmı eskiden beri çalıştığım insanlardı. Yeni arkadaşları da çok hevesli, istekli görüyorum. Beşiktaş hizmete doymaz. Beşiktaş'a herkes hizmet edebilir. Ve Beşiktaş sonu olmayan bir sevgi merkezidir. Bunun için hangi yaşta olursa olsun, ne kadar süreli olursa olsun Beşiktaş'a hizmetlerimiz hep olacaktır.''

-''RÜTBELERİ RİSKE ETTİM''-
Yeni yönetime girerek kendi açısından bazı şeyleri riske ettiğini anlatan Keçeli, ''Son kongreden öncesine kadar eskiden efsane başkan Süleyman Seba'nın yönetimlerinde çok bulundum ve ona çok yakın bir kişi olarak, artık Beşiktaş'ta belirli bir yere oturtulmuş bir insandım. Bu edindiğim rütbeleri yeniden görev alarak riske ettim. Sorumluluğumu biliyorum. Bana destek olan arkadaşlarımın, bana yüklediği sorumluluk çok büyük'' diye konuştu.

Keçeli, Beşiktaş'ta bazı konularda bazı hatalar yapıldığını vurgulayarak, ''Bunları düzeltmek için Başkan Yıldırım Demirören'den aldığım teklifi, hatta özellikle bunu belirterek aldığım teklifi, Başkan'ın (Bazı konularda hatalar yapıyoruz, gel beraber yürütelim, beraber yönetelim. Bize tecrübelerini kullandır) şeklindeki davetini bir sorumluluk kabul ederek görev aldım. Bunun için var gücümüzle çalışacağız. Sonunda da insanlara mahcup olmamayı diliyoruz'' ifadelerini kullandı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder