8 Mart 2010 Pazartesi

"Taraftarımız sabrederse.."

Taraftarımız sabrederse..
Trabzonspor'un başarılı oyuncusu Ömer Aysan Barış, Bordo-mavili kulübe gelerek yaşadığı kötü dönemden kurtulduğunu söyledi. Takım olarak başarı olmaktan başka şanslarının kalmadığını belirten başarılı oyuncu, en kısa vadede Trabzonspor'da bir kupa kaldırmak istediğini belirtti.

Trabzonspor'un başarılı oyuncusu Ömer Aysan Barış, Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) ait olan Tam Saha Dergisi'ne röportaj verdi. Trabzonspor'a gelerek kötü günleri geride bıraktığını belirten Ömer Aysan Barış, "Geçen seneden beri Ankaragücü ile Ankaraspor'un birleşeceği söylentileri vardı. Nitekim bu sezon ligin 4. haftasından sonra Ahmet Gökçek Ankaragücü'nün başına geçti ve futbolcuların hiç beklemediği bir biçimde Ankaraspor küme düşürüldü. Bu olayda en çok mağduriyeti futbolcular çekti. İşin acısını biz yaşadık. Tabii ki çok olumsuz etkilendim. 4 haftada 5 puan toplamıştık ve iyi bir takımımız vardı. Ankaraspor gerçekten güzel bir kulüptü. Arkadaşlığın, sevginin, saygının üst düzeyde olduğu bir takımdı. Bir süre belirsizlik yaşandıktan sonra tanınan transfer hakkıyla Trabzonspor'a geçerek o kötü dönemden kurtuldum" dedi.

"HALAMIN GETİRDİĞİ TOP ÜŞÜMESİN DİYE YORGANIN ALTINA SOKARDIM"
Halamın getirdiği top üşümesin diye yorganını altına sakladığını belirten Ömer, "Mahallede arkadaşlarımla oynarken her şeyim futboldu. 9 yaşında Gölcükspor'un futbol okuluna başlamıştım. Antrenörler beni yetenekli görünce 12-13 yaş kategorisinin arasına kattı. 12 yaşına geldiğimde lisansım çıkarıldı. Küçük yaştan beri futbol benim hayat tarzım haline dönüştü. Liseyi tek defterle bitirdim. Okula sadece bir diploma sahibi olmak için gittim. Ama şimdiki aklım olsaydı da keşke hem okuyup hem futbol oynasaydım. Futbolu o kadar severdim ki, Almanya'dan gelen halamın getirdiği topumla uyurdum. Topum üşümesin diye onu yorganımın altına sokardım. Babam, çok yoruluyorum diye beni futbol okulundan aldırır, dedem tekrar yazdırırdı" şeklinde konuştu.

"Futbol benim için bir aşktı" diyen Ömer Aysan Barış, dedesinin kendisini çok sevdiğini belirterek "Dedem beni çok severdi ve üzülmemi istemediği için. Beni o kadar severdi ki, her isteğimi yerine getirmeye çalışırdı. Dedemin aldığı kramponlarla sokakta gezerdim. Yani benim aklımda ne şan ne şöhret ne de para vardı. Amacım sadece topun peşinde koşmaktı. Futbol benim için bir aşktı. Hala da öyle" diye konuştu.

"SERKAN BALCI İLE MÜTHİŞ ANLAŞIYORUZ"
Serkan'la müthiş anlaştıklarını belirten Ömer Aysan Barış, "Sağ olsun müthiş bir özveriyle oynuyor. Hiçbir zaman görevden kaçmıyor. Ben çıktığımda mutlaka yerimi dolduruyor. Ya da bazen o yorulup dönemediğinde ve adamı sarktığında, geri dönüşüne kadar ben idare etmeye çalıyorum. Gerçekten de iyi bir uyum içindeyiz. Bu arada kulüpte konuşulan bir konu da benim oynamaya başlamamdan sonra Serkan'ın da performansının arttığı. Ama bu tamamen uyumla alakalı. Yoksa ben Ömer Aysan Barış olarak iyi oynuyorum gibi bir ukalalığım yok" ifadelerini kullandı.

"Ne yapıp edelim, kupayı mutlaka kazanalım" diyoruz diyen Ömer, "Ligde kaybedeceğimiz bir maçın telafisi var. Zaten ligdeki hedeften uzakta olduğumuz için, kaybedilecek puan çok da zarar vermez. Ama kupanın kaybedilmesi demek, bu sezonun boş geçmesi anlamına gelir. Arkadaşlarımızla bunu konuşuyoruz, "Ne yapıp edelim, kupayı mutlaka kazanalım" diyoruz" dedi Ömer Aysan Barış, Alanzinho'yu da çok beğendiğini ve Brezilyalı futbolcunun birebirde geçemeyeceği futbolcu bulunmadığını belirterek "Bunun üzerine bir de takım oyuncusu olabilmeyi ekledi. Zaten Trabzonspor'un başarısının altında da takım olabilmemiz yatıyor. Alanzinho takım zincirine kendisini geçirdi. Çabuk ve süratli bir oyuncu olduğu için onun karşısında bek olmak da kolay değil" şeklinde konuştu.

Trabzonspor'a gelerek büyük bir takımda oynama hedefini gerçekleştirdiğini belirten Ömer Aysan Barış, "İlk hedefim büyük takım forması giymekti. İki sezon önce Galatasaray'a transferim söz konusuydu. Büyük ölçüde anlaşmıştık ama kısmet olmamıştı. Sonra Trabzonspor'un teklifiyle elime yeni bir fırsat geçti. Sağ olsunlar Ankaraspor'daki yöneticilerim de bana bu konuda kolaylık sağladı. Dediğim gibi, ilk amacım büyük bir takımda oynayabilmekti ve bunu gerçekleştirdim. Ardından her futbolcu gibi ben de Milli Takım'da oynamak istiyorum" açıklamasında bulundu.

"BAŞARI OLMAKTAN BAŞKA ŞANSIMIZ YOK"
Teknik direktör Şenol Güneş'in gelişi ile birlikte her şeyin değiştiğini belirten Ömer, "Camia Şenol Hocayı bekliyordu. Yöneticisinde de taraftarında da bu beklenti vardı. Bir de Şenol Hoca, Trabzonspor'a kötü bir dönemin sonunda geldi. O görev geldikten sonra herkes sorumluluğunun bilincinde adımlar atmaya başladı. Hugo Broos döneminde sanırım biraz otorite eksikliği vardı. Bu da ciddi bir sorun oldu. Ayrıca futbolcu da artık her şeyin farkında. Bir hoca gitti, başka bir hoca geldi. Bu saatten sonra ibre futbolcuya dönecekti. Futbolcu için başarılı olmaktan başka bir şans kalmamıştı."diye konuştu

Trabzonspor'la Bursaspor'u karşılaştıran başarılı oyuncu, "Ama Trabzonspor seyircisi sabırsız. Bursa seyircisinin ilk yarıyı mağlup kapattığımız birçok maçı ikinci yarıda verdiği destekle kazandırdığını bilirim. Elbette protesto ettikleri de oluyordu ama olumlu yanları, olumsuz taraflarından daha fazlaydı. Ama bugün Trabzonspor taraftarları için 'Takımı bozuyor, 10. dakikadan itibaren protestoya başlıyor' deniliyor. Bir de 'Aman gol yemeyin, yoksa taraftar aleyhinize döner' diye bir klişe var. Bunlar hiç hoş değil tabii ki. Buradan da rica ediyorum; maç 90 dakika. Geçtiğimiz sezon Trabzonspor son dakikalarda çok maç çevirdi. Taraftarımız bize sabreder ve 90 dakika boyunca destek verirse hep beraber güzel şeyler yaşayabiliriz" dedi.

"OYNADIĞIMIZ FUTBOLDAN KEYİF ALIYORUZ"
Ömer, oynadıkları futboldan büyük keyif aldıklarını kaydederek "Pas yapıyoruz, top genellikle bizde kalıyor. Bu oyun tarzı oyuncuya da güven veriyor ve bir sonraki hareketini de olumlu etkiliyor. Yapacağınız ortanın veya atacağınız bir ters pasın kalitesini bile yükseltebiliyor" diye konuştu.

En kısa vadedeki hedefinin Trabzonspor'da bir kupa kaldırmak olduğunu belirten Ömer, "Performansımı sürdürüp Milli Takım'da oynamak istiyorum. Uzak görünüyor ama Avrupa'da da oynamak isterim. İspanya Ligi'ni çok beğeniyorum. Bence Türk futbolcusuna en uygun lig İspanya Ligi. Orada daha fazla pas yapılarak oynanıyor, boş alanlar daha verimli kullanılıyor. İngiltere Ligi daha çok yüksek toplar ve mücadele ağırlıklı" şeklinde konuştu.

Havalar düzeldiğinde Trabzon sahilinde balık tutmak istediğini ifade eden Ömer Aysan Barış, "Ben tam bir ev kuşuyum. Evimde de yalnız kalmam. İzmit'ten ağabeylerim, arkadaşlarım mutlaka yanıma gelir. Onlarla vakit geçiriyorum. Yalnızlığı sevmem çünkü. Bu benim yapımla ilgili. Zaten günümüzün çoğu kulüpte geçiyor. Eve geldiğimde arkadaşlarımla sohbet ediyorum, Ezel'i ve Kurtlar Vadisi'ni izliyorum" dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder