12 Şubat 2010 Cuma

Alex'in FBTV İle Yaptığı Röportaj

İşte Alex'in en iyi 11'i!
Fenerbahçe kaptanı Alex de Souza FBTV'de yeni yayınlanmaya başlayan Feneronline programında taraftarlar, takım arkadaşları ve spor yazarlarının sorularına yanıt verdi.

Yasir Kaya'nın sunduğu programda Alex de Souza'nın ilginç sorulara verdiği cevaplar şöyle:

Bursaspor maçını değerlendirir misin?
Bence turu ilk maçta aldığımız skorla geçtik. Dün oynadığımız maçın ilk 10 dakikasında iyi oynadık. Ancak daha sonra Bursaspor daha iyi bir oyun sergiledi. İlk maçın avantajını değerlendirdik.

Fenerbahçe neden son iki maçta galip gelemedi?
İki maçı da ayrı ele almak lazım. Dıyarbakır maçını kazanabilirdik. Farklı etkenler vardı. Dünkü maçta da farklı bir kadro vardı. Karşımızda istekli bir Bursaspor vardı. Biz turu atladık ama daha iyi olmalıyız, her zaman kazanamayız. Kısa zamanda yine galibiyetler serisi başlayacaktır.

Alex'in frikik gollerini özledik. Ne zaman bu tür goller izleyeceğiz?
Ben de aslında özlüyorum, yine çalışıyorum idman sonraları. Daha çok çalışsam yine bu tür goller görürüz. Ama unutulmamalı ki takımda iyi frikikçiler var. Mehmet Topuz, Vederson ve Andre Santos'un olması beni rahatlatıyor. Ama taraftarlarımız en kısa zamanda frikiklerimi yine görecekler.

Alex'e göre Fenerbahçe'de bugüne kadar attığı en güzel gol hangisi?
CSKA maçında Kadıköy'de attığım gol beni en fazla mutlu eden gollerimden biriydi. Kesin kazanmamız gereken bir maçtı. O golü attığım için çok mutlu oldum. Çünkü o golle beraberliği yakalamıştık.

HALİT KIVANÇ'IN SORUSU: Kariyerinde attığın en güzel gol hangisi?
Aslında seçmek oldukça zor, oldukça. Flamengo-Cruzeiro arasında oynanan Brezilya Kupası maçında attığım golü unutamam. Yine o dönemki takım arkadaşım Deivid sağ kanattan orta yapmıştı ve ben de iki stoper arasından cıkıp şık bir şekilde gol atmıştım.

Alex gollerden sonra eskiye göre daha mı az seviniyor?
Gollerin niteliğine, anlamına bakmak gerek. 4-0'lık bir lig maçında atacağım 5.golle, CSKA maçında attığım gol arasında büyük fark var.Ya da Galatasaray maçında attığım gollerin sevinçleri farklı olur tabii ki. Ama gol sevincini ölçen bir cihaz olduğunu sanmıyorum. O yüzden bu soruya yanıt vermem de zor.

Alex nasıl bu kadar isabetli pas atabiliyor?
Bunun sebebi salon futbolu oynamış olmam. Salon futbolu çim futbolundan daha değişik, oyun daha hızlı şekilde akar. Salon futbolu beni daha fazla geliştirdi. Hızlı düşünme ve asist yapma yeteneğim arttı. Aynı zamanda takım arkadaşlarınız olan forvet oyuncularıyla uzun süredir beraber oynuyor olmanız da önemlidir. Asist yapma olanağı yaratıyor.

Solak olduğun halde sağ ayağını nasıl bu kadar iyi kullanıyorsun?
Bunun iki sebebi var. Birincisi babamın yoğun ısrarı vardı. "İyi bir futbolcu olmak istiyorsan iki ayağını da kullanmalısın" dedi. Ayrıca salon futbolu da iyi pas vermemde etkili oldu.

Fenerbahçe'ye gelirken kulübün efsaneleri arasına gireceğini tahmin ediyor muydun?
Efsane bir oyuncu olacağım fikri kafamda yoktu. Burada yararlı olmak, başarı katmak ve kariyerimi yükseltmek istiyordum. Ben de geldiğim günden itibaren onu yapmaya çalışıyorum. Ben hala kendimi efsane olarak görmüyorum. Önemli olan Fenerbahçe'nin başarısı. Saygı duyulmak benim için daha önemli.

SELÇUK ŞAHİN'İN SORUSU: Benim hakkında ne düşünüyor?
Benim oyuncu olarak sevdiğim bir insan. Çok azimli bir oyuncu olduğunu seziyordum zaten. Zaman içinde de bunu kanıtladı. İlk 11'de yer alamadığı zamanlarda da Selçuk her zaman çalıştı hiçbir zaman küsmedi, çalıştı ve görev verildiğinde layıkıyla yerine getirdi. Hep çalışmayı seven biri oldu. Bu kadar süre kalması, azimli kararlı bir oyuncu olduğunu gösterir. Bu arada Selçuk'a bir de mesajım var futbol dışı ortamlarımızda gereğinden fazla dans ediyor.

Milli takıma neden çağrılmıyorsun?
Bu duruma alıştım. Palmeiras'da ve Cruzieiro'da parlak dönemlerde milli takımda oynadım. Kendimi her zaman güçlü gördüm. Milli formayı giymeye her zaman hazırım. Ben çalışmama devam ediyorum.

Fenerbahçe'de oynamak ve takımda kaptan olmak nasıl bir duygu?
Fenerbahçe'nin bir parçası olmak benim içim mükemmel gurur verici bir duygu. Bunun yanı sıra kaptan olmak kolay bir şey değil. Yabancı futbolcunun kaptan olmasının ayrı sıkıntıları var. Aynı dile hakim olmak gerekiyor ama benim ana dilim Türkçe değil. Bunun için başkalarından yardım alıyorum. Kaptan olmak mükemmel bir gurur. Kendimi kaptanken daha güçlü hissediyorum ve bu da beni mutlu ediyor.

EMRE BELÖZOĞLU'NUN SORUSU: İlerde teknik direktör olduğunda beni de yardımcı antrenör yapar mı?
(Gülerek)Olabilir.

İleride Teknik direktörlük yapmayı ister misin?
Şuanda düşünmüyorum. Şu an futbol oynamayı düşünüyorum sadece.

UEFA Avrupa Ligi'nde şampiyon olabilir miyiz?
Elbette olabilir. Olası sonuçlardan bir tanesi bu. Neden olmasın? Dezavantajımız kadromuzu iyi kullanmamamız. Sakatlıklar veya cezalar az olduğu sürece buna gücümüz var.

Hakemler neden Fenerbahçe'ye daha rahat kart çıkarıyor?
Açıkçası hakemler hakkında konuşmamayı tercih ediyorum. Ama gerek tercümanım Samet'le gerekse arkadaşlarımla sohbet ederken şunu söylüyorum; "Hakem kuralları dünyada farklı Türkiye'de daha da farklı". Bu soruyu yanıtlarken daha sert bir üslup kullanmamak için konuşmamayı tercih ediyorum.

Yaşamında önem sıralaması yapsan Fenerbahçe kaçıncı sırada yer bulur?
Hayatımda çok önemli bir yere sahip açıkçası. Net bir şekilde söyleyemeyeceğim ama 15 yıllık profesyonel kariyerim var ve burada 6 senedir oynuyorum. Türk halkı bana saygısını sevgisini belli etti. Çocuğum burada doğdu, ailem burada mutlu İstanbul'u ve Türkiye'yi çok seviyoruz. Fenerbahçe benim için çok önemli.

SELÇUK YULA'NIN SORUSU: Kaç yıl daha futbol oynamayı düşünüyor. Ailesi burada mutlu mu?
İstanbul ve Türkiye hayatımdaki önemli bir parça. Burada olmaktan çok mutluluk duyuyoruz. Fenerbahçe'de hala devam eden kontratım var 2010-2011'e kadar devam ediyor. Ben burada kendimi sizin bir parçanız olarak hissediyorum. Şuanda konuşmak için erken.

Alex'e göre bu sezon Süper Lig'in en iyi 11'i nasıl?
Volkan-Gökhan Gönül-Bilica-Lugano-Hakan Balta-Keita-Emre-Cristian-Özer-Arda-Makakula(Semih)

Öncelikle şunu söylemeliyim, bu on biri yapmak için çok fazla düşünme şansım olmadı. Siz söylediniz ve aklıma ilk gelen isimleri söyledim ama bu kadroda yer alabilecek daha fazla oyuncu var. Ben ilk aklıma gelenleri sıralıyorum; Volkan Türkiye'nin tartışmasız en iyi kalecisi, sağda Gökhan Gönül 4-5 sene içerisinde ikinci ligde gelip önce Fenerbahçe'nin ilk 11'ine sonra da milli takıma yükseldi. Daha çok çalışırsa daha iyi yerlere gelebilir. Diego Lugano ve Fabio Bilica stoperdeki isimler. Lugano ne kadar azimli ve hırslı olduğunu gösterdi. Bilica gecen sene en iyi stoperdi. Sonra zaten Fenerbahçe'ye transfer oldu. İyi bir ikili oluşturuyorlar o da hırsı isteğiyle bunu hak ediyor. Hakan Balta sol bekte başarılı, ön libero Cristian ve Emre bana göre Türkiye'nin en iyileri. Cristian defansif Emre de ofansif yükü sırtlıyor. Sağ açıkta Keita ilk geldiği andan itibaren iyi işler yaptı. Solda Özer bu mevkide iyi oynuyor, İnanılmaz kaliteli kumaşı var, bence iyi çalışırsa ileride sadece Türkiye'de değil dünyada adından çok söz ettirir, Türk futbol tarihine damga vurur. Arda şu anda Türkiye'nin en iyi Türk futbolcusu. Kaliteli ve verimli bir oyuncu. Kendine bakarsa yolundan sapmazsa çok başarılı olur. Forvet olarak burada Makakula'yı söyledim ama Türkiye'den bir karma yaparken benim için Semih'i söylememek olmaz. Semih de çok kaliteli bir oyuncu. Makakula hem rakip kaleye hem de kendi kalesine attığı gollerle hak ediyor listede yer almayı.

Alex'in konuk olduğu Feneronline programının ilk bölümünün bugün saat 22.00'den itibaren Fenerbahçe Televizyonu'nd ayayınlacağı açıklandı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder